Eber
Patriarca, discendente da Sem, secondo Gen. 10, 21 (" De Sem quoque nati sunt, patre omnium filiorum Heber, fratre Iapeth maiore "); e ascendente di Cristo, come in Luc. 3, 23-35 (" Et ipse Iesus erat incipiens quasi annorum triginta, ut putabatur filius Ioseph, qui fuit Heli... qui fuit Heber "). D. lo nomina in VE I VI 5-7 hanc formam locutionis hereditati sunt filii Heber, qui ab eo dicti sunt Hebraei. Hiis solis post confusionem remansit, ut Redemptor noster, qui ex illis oriturus erat secundum humanitatem, non lingua confusionis, sed gratiae frueretur. Fuit ergo hebraicum ydioma illud quod primi loquentis labia fabricarunt, quale nomenclatore degli Ebrei e della lingua ebrea, la sola primigenia e sopravvissuta dopo la confusione, perché arcanamente la usasse il Cristo (concetto provvidenziale della lingua ebraica).
Oltre ai testi scritturali citati, e la ben nota sacralità delle tre lingue elette, l'ebrea, la greca e la latina - che sono del resto le lingue dell'iscrizione sulla croce -, nel formulare le sue proposizioni, D. potrebbe aver avuto in mente anche il seguente passo dello Speculum Historiale di Vincenzo di Beauvais: " Ab Heber I secundum Josephum I dicti sunt Hebraei, nam et in domo ejus sola remansit lingua Hebraea quae etiam ante divisionem linguarum non dicebatur Hebraea sed humana simpliciter, utpote qua omnes homines communiter utebantur " (I 62). V. anche EBRAICO: Teoria della lingua ebraica.